-CuTeMiUt78-

~salam perkenalan~ ..kebahgiaan tidak akan hadir dengan sekelip mata, ianya harus dipupuk dengan perasaan kasih sayang yang tidak berbelah bagi...

Rabu, 20 Ogos 2008

Demamnya mirul....

Salam Semua,

Malam tadi balik keja, aku dikejutkan ngan berita amirul demam. Masa aku smpi rumah jiran yg jaga dia tu..dia tgh baring minum susu.. memang nampak lesu je.. kesian betul.. Aku ni klu anak demam cepat panik. Nasib baik kat rumah ubat demam dia ada lagi. Balik je terus aku beri dia ubat demam. Baru ler dia nak main, nak makan. Aktif balik. Alhamdulilah....lega rasanya bila tgk dia kembali aktif. Tapi kul 4 pagi tadi, badannya mula panas balik. Kali ni dia siap batuk dan muntah..tapi tak byk muntah yg keluar. Aku terus bagi lagi dia makan ubat demam ngan ubat batuk dia. Dalam pada tu, dia blh nak main lagi tu...tak taunya dah pukul 4 pagi..emmm..ngantuk mata ni. Mirul ni jarang bangun malam. Dari dia kecik sampi besar senang sgt jaga dia, tak banyak ragam. Klu nak susu pun setakat merengek tapi mata still pejam.. Lagipun mirul jarang kena demam ke..selsema ke..batuk ke.. tapi klu dah kena..merengek je kejanya.. Yg bagusnya klu time dia sakit, dia cari ayahnya..bukan ibunya. So kenalah ayahnya melayan kerenah dia. Agaknya dia tau, hari2 ibunya je yg layan kerenah dia...so bila time sakit kena turn ayahnya ler plak..blh gitu..heh..heh..heh.. Apapun aku takut sgt klu anak aku sakit, sekarang ni kan tgh musim demam pe tu namanya....chinkuganya ke pe lebih kurang ler bunyinya.. takut gak. Sedangkan kita yg tua ni..demam pun rasa tak selesa, apa ntah lagi budak cam mirul tu.. nak kita tanya sakit kat mana, dia pun bukan tau jawab...yg dia tau merengek je. Alhamdulilah la..buat masa ni bila time mirul sakit, ayahnya nak gak layan dia. Takutnya ayah dia bosan je..biasala lelaki ni bukan boleh tahan sabar. Dah anak kan..nak buat camne..nak taknak kena lah layan gak.

glitter-graphics.com

17 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

Pautan pada catatan ini:

Buat Pautan

<< Laman utama