-CuTeMiUt78-

~salam perkenalan~ ..kebahgiaan tidak akan hadir dengan sekelip mata, ianya harus dipupuk dengan perasaan kasih sayang yang tidak berbelah bagi...

Selasa, 19 Ogos 2008

Mirul nak Solat...

Salam Semua,


Nak citer pasal semalam dan semalamnya yang bebenornya ni.. Nak citer pasal dak Mirul tu lagi, kali ni...dia sibuk pulak nak solat gak. Bila tgk ayah dia solat, dia pun sibuk suruh kita bentangkan sejadah dan pakaikan dia kupiah...nak ikut solat cam ayah nya. Bila ayahnya angkat takbir, dia pun ikut..ayahnya rukuk..dia pun rukuk gak..ayahnya sujud, dia pun sujud gak..ayah nya baca tahyat akhir dia pun baca, tekumat kamit mulutnya, kononnya baca ler tu..tapi baca bahasa dia ler..ntah pe yg dibaca..comel je.Pandai betul tu.. mudah2an sampai besar la berkelakuan begitu. Insyallah.. Tengok je ler gelagatnya..


alamak nak jatuh plak kupiah mirul ni, dia terperasan ibunya nak ambil gambar dia, tersenyum simpul kononnya malu ler tu..(kaki dpn tu, kaki anak sedara)
kononnya tgh kusyuk sujud tu..selagi ayahnya tak bgn, dia pun tak bgn..
kononnya cam nak rukuk..tapi siap angkat ngan sejadahnya

alamak..kupiah mirul ni terbesar ler ibu...

Hah..kupiah ni baru ngam...comel tak sy...ni gambar semalam, masa ayahnya nak solat maghrib. Posing dulu baru solat..

Itulah..gelagat dia...ayahnya yang nak solat pun blh tergelak dulu tgk gelagat dia...Alhamdulilah dia nak ikut ayahnya bersolat, walaupun guna bahasa dia. Bijak betul anak ibu ni.. Klu nak solat berjemaah memang payah sikit klu ada sibulat ni, takut dia kacau je...tu yang kena solat bergilir2..klu time ibu dia solat, tahu plak tunggu kat tepi smpi ibunya habis solat. Lepas je beri salam terakhir, trus nak duduk atas riba, minta ibunya baca ler apa2 ayat2 surah pendek kat telinga dia..gitu ler dia.. Ibu doakan semoga anak ibu ini menjadi anak yg soleh satu hari nanti, insyallah...

10 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

Pautan pada catatan ini:

Buat Pautan

<< Laman utama